Kim Roovers

Bij ons kies je voor werkgeluk!

Vertel eens Kim, hoe vul jij je dagen in als Talent Master?

"In het algemeen mogen we zelf een invulling geven aan onze agenda, zolang we maar goed werk leveren én onze professionals tevreden zijn. Daarom kan het zijn dat een collega bij mij op kantoor een andere indeling hanteert. Persoonlijk, ben ik iemand die nogal veel nood heeft aan structuur en dus heb ik wel een bepaalde ‘strikte’ dagindeling. Om mijn dag goed te beginnen, drink ik ’s morgens altijd een tas koffie. Vervolgens zorg ik dat ik in de voormiddag alle administratieve zaken inplan. Dit houdt in dat ik de documentatie van de intakegesprekken verzorg, zoals het verslag en het loonvoorstel. Daarnaast zoek en benader ik nieuwe kandidaten via kanalen zoals LinkedIn of bel ik mogelijke professionals op. Vanaf de middag vinden vervolgens de intakes plaats, wat zeer afwisselend is. Voor mij is dit dan ook het leukste moment van de dag. Je leert mensen kennen op een persoonlijk niveau. Zo ontdek ik waarom een professional heeft gekozen voor de zorgsector en wat zij het leukste aan de job vinden. Dit gezegd zijnde, werken we met mensen en brengt iedere dag wel wat nieuws. Doorheen de dag komen er ook verschillende vragen binnen, maar ik zou het niet anders willen!"

Je vertelt net dat je favoriete dagdeel de intakegesprekken zijn. Kun je ons hier iets meer over vertellen?

"Ik heb zelf een groot hart voor de zorgsector en dus praat ik graag met zorgprofessionals. Eerst er vooral ben ik een gevoelsmens en dat zijn onze professionals in het algemeen ook. Als ik een intakegesprek heb, dan leg ik de nadruk op datgene waar we voor staan en dat zijn zaken zoals werkgeluk, persoonlijk contact en begeleiding. Voor de rest zijn er nog talrijke voordelen zoals de afwisseling én het vast contract dat je bij ons krijgt. Aangezien ik 100% geloof in het projectmatig werken, zijn dit fijne gesprekken. Mijn enthousiasme straal ik dan ook uit op onze zorgprofessionals. De zorg ligt me bovendien nauw aan het hart, aangezien mijn moeder van beroep een zorgkundige was. Hierdoor heb ik een bepaalde affiniteit met de zorg en weet je toch al het een en het ander van de structuur binnen deze sector."

Dat is een uitdagend takenpakket! Kun je ons verklappen waar we je buiten de werkuren kunnen terugvinden?

"Dan zal je me terugvinden thuis in de zetel met een goed boek erbij. Ook mijn katten kunnen zeker en vast niet ontbreken! Ik zoek graag de rust op, maar ik deins er zeker niet voor terug om eens een terrasje te gaan doen in één van de mooiste steden van België, namelijk Antwerpen."

Waarom heb je eigenlijk besloten om te komen werken bij buro Medical?

"Vanaf het eerste sollicitatiegesprek, had ik een WOW-gevoel! Op het tweede sollicitatiegesprek kreeg ik al te horen dat ik zou mogen starten bij buro Medical. Dit proces verliep zo snel, waardoor ik dan ook op dat moment de knoop had doorgehakt: ik zou de overstap naar buro Medical maken. Bovendien, zoals ik al heb aangehaald, heb ik een groot hart voor de zorgsector. Vóór mijn carrièreswitch, heb ik zeven jaar lang gewerkt als receptioniste in een wervingskantoor in Antwerpen. Daar was het menselijk contact ook belangrijk, maar het ontbrak mij aan doorgroeimogelijkheden. Op dat vlak zit ik nu volledig op mijn plaats. Aan leuke collega’s ontbreekt het me ook niet. Kortom, ik ben blij dat ik de overstap heb gemaakt!"

Je vindt de doorgroeimogelijkheden bij ons belangrijk. Is de kernwaarde ‘samen groeien’ dan iets waarin je jezelf herkent?

"Absoluut! Ik sta dagelijks in contact met zowel Business Partners als de Office Manager. Als bedrijf moeten we intern goed met elkaar communiceren. We hebben dan ook één gezamenlijk doel en dat is het verspreiden van werkgeluk!"

Vandaag

op gesprek...

Morgen een nieuwe uitdaging. Zo snel kan het gaan bij buro Medical.
Wanneer kom jij langs?